dietele Ketogenice

Dietele cu continut scazut de carbohidrati au fost controversate de zeci de ani.
Unii afirma ca aceste diete cresc colesterolul si provoaca boli de inima datorita continutului ridicat de grasimi.
Cu toate acestea, majoritatea studiilor stiintifice, dovedesc ca dietele cu continut scazut de carbohidrati sunt sanatoase si benefice.

Iata 10 beneficii dovedite ale dietelor pe baza ketogenica si cu aport scazut de carbohidrati:

1. Dietele cu continut scazut de carbohidrati iti reduc apetitul

Foamea tinde sa fie cel mai grav efect secundar al dietei.

Este unul dintre principalele motive pentru care multe persoane in cele din urma renunta.


Cu toate acestea, consumul scazut de carbohidrati duce la reducerea automata a apetitului (
vezi detaliile aici).

Studiile arata in mod constant ca atunci cand oamenii elimina carbohidrati si mananca mai multe proteine si grasimi, ajung sa manance mult mai putine calorii (
vezi detaliile aici).

REZUMAT

Studiile indica faptul ca reducerea carbohidratilor va poate reduce automat pofta de mancare si aportul de calorii.

2. Dietele cu continut scazut de carbohidrati duc pierderea in greutate mai eficient

Reducerea carbohidratilor este una dintre cele mai simple si eficiente metode de a slabi.

Studiile ilustreaza faptul ca persoanele care fac dietele cu continut scazut de carbohidrati pierd mai multa greutate, mai repede decat cele din dietele cu continut scazut de grasimi – chiar si atunci cand acestea din urma restrictioneaza activ caloriile.


Acest lucru se datoreaza faptului ca dietele cu continut scazut de carbohidrati actioneaza pentru a elimina excesul de apa din corp, scazand nivelul insulinei si ducand
la pierderea rapida in greutate in prima sau a doua saptamana (vezi detaliile aici).

In studiile care compara dietele cu continut scazut de carbohidrati si cu continut scazut de grasimi, persoanele care isi restrictioneaza glucidele, pot pierde de 2-3 ori mai mult in greutate – fara sa le fie foame (
vezi detaliile aici).

Un studiu la adulti obezi, sustine ca dieta cu continut scazut de carbohidrati, in comparatie cu o dieta conventionala de slabit, este eficienta pana la sase luni. Dupa aceea, diferenta de pierdere in greutate intre diete a fost nesemnificativa (
vezi detaliile aici).

REZUMAT

Aproape fara exceptie, dietele cu continut scazut de carbohidrati duc la pierderi in greutate mai rapid decat dietele cu continut scazut de grasimi. Cu toate acestea, dietele cu continut scazut de carbohidrati par sa isi piarda avantajul pe termen lung.

3. O proportie mai mare de pierdere de grasimi provine din cavitatea ta abdominala

Nu toata grasimea din corp este la fel.

Unde se pastreaza grasimea determina modul in care iti afecteaza sanatatea si riscul de boala.


Cele doua tipuri principale sunt grasimea subcutanata, care se afla sub piele, si grasimea viscerala, care se acumuleaza in cavitatea abdominala si este tipica pentru majoritatea barbatilor supraponderali.


Grasimea viscerala tinde sa se depuna in jurul organelor tale. Excesul de grasime viscerala este asociat cu inflamatia si rezistenta la insulina si poate determina disfunctia metabolica atat de frecventa in Occident astazi (
vezi detalii aici).

Dietele cu continut scazut de carbohidrati sunt foarte eficiente la reducerea acestei grasimii abdominale daunatoare. De fapt, o proportie mai mare din grasimea pe care o pierd oamenii in dietele cu continut scazut de glucide pare sa provina din cavitatea abdominala (
vezi detalii aici).

In timp, acest lucru ar trebui sa conduca la un risc redus drastic de boli de inima si diabet de tip 2.

REZUMAT

Un procent mare de grasime pierduta in dietele cu continut scazut de carbohidrati tinde sa fie grasime abdominala daunatoare despre care se stie ca provoaca probleme metabolice grave.

4. Trigliceridele tind sa scada drastic

Trigliceridele sunt molecule de grasime care circula in fluxul sanguin.

Este cunoscut faptul ca trigliceridele mari in sange mai ales peste noapte – sunt un factor puternic de risc al bolilor cardiace (
vezi detalii aici).

Unul dintre principalii factori ai trigliceridelor crescute la persoanele sedentare este consumul de carbohidrat – in special fructoza simpla de zahar (
vezi detalii aici).

Atunci cand oamenii taie carbohidratii, ei tind sa experimenteze o reducere foarte mare a trigliceridelor din sange (
vezi detalii aici).

Pe de alta parte, dietele cu continut scazut de grasimi determina adesea cresterea trigliceridelor (
vezi detalii aici).

REZUMAT

Dietele cu continut scazut de carbohidrati sunt foarte eficiente la reducerea trigliceridelor din sange, fiind molecule de grasime care cresc riscul bolilor de inima.

5. Niveluri crescute de colesterol HDL „bun”

Lipoproteina de inalta densitate (HDL) este adesea numita colesterolul ,,bun”.

Cu cat nivelul de HDL este mai mare in raport cu LDL ,,rau”, cu atat este mai mic riscul de boli de inima (
vezi detalii aici).

Unul dintre cele mai bune moduri de a creste nivelul ,,bun” de HDL este sa consumi grasimi – iar dietele cu continut scazut de carbohidrati includ o multime de grasimi (
vezi detalii aici).

Prin urmare, nu este surprinzator faptul ca nivelurile de HDL cresc surprinzator la dietele cu continut scazut de carbohidrati, in timp ce tind sa creasca doar moderat sau chiar sa scada in dietele cu continut scazut de grasimi (
vezi detalii aici).

REZUMAT

Dietele cu continut scazut de carbohidrati tind sa fie bogate in grasimi, ceea ce duce la o crestere impresionanta a nivelului sanguin de colesterol HDL ,,bun”.

6. Niveluri reduse de zahar din sange si insulina

Dietele cu continut scazut de carbohidrati pot fi de asemenea utile in special pentru persoanele cu diabet si rezistenta la insulina, care afecteaza milioane de oameni din intreaga lume (vezi detalii aici).

Studiile dovedesc ca reducerea carbohidratilor scade drastic atat zaharul din sange cat si nivelul de insulina (
vezi detalii aici).

Unele persoane cu diabet care incep o dieta cu continut scazut de carbohidrati ar putea avea nevoie sa-si reduca doza de insulina cu 50% aproape imediat
(vezi detalii aici).

Intr-un studiu efectuat la persoane cu diabet zaharat de tip 2, 95% si-au redus sau eliminat medicatia pentru reducerea glucozei in sase luni (
vezi detalii aici).

Daca luati medicamente pentru zaharul din sange, adresati-va medicului dumneavoastra inainte de a face modificari aportului de carbohidrati, deoarece pentru doza dvs. ar putea fi necesar un dozaj diferit pentru a preveni hipoglicemia.

REZUMAT

Cea mai buna metoda de a scadea nivelul de zahar din sange si de insulina este de a reduce consumul de carbohidrati, care poate avea mari beneficii si pe diabetul de tip 2.

7. Poate scadea tensiunea arteriala

Presiunea arteriala crescuta sau hipertensiunea arteriala este un factor de risc semnificativ pentru multe boli, inclusiv boli de inima, accident vascular cerebral si insuficienta renala.

Dietele cu continut scazut de carbohidrati sunt un mod eficient de a scadea tensiunea arteriala, ceea ce ar trebui sa iti reduca riscul de boli si sa te ajute sa traiesti mai mult (
vezi detalii aici).

REZUMAT

Taierea carbohidratilor duce la o reducere semnificativa a tensiunii arteriale, ceea ce ar trebui sa reduca riscul de multe boli comune.

8. Eficient impotriva sindromului metabolic

Sindromul metabolic este o afectiune foarte asociata cu riscul de diabet si boli de inima.

De fapt, sindromul metabolic este o colectie de simptome, care includ:

– Obezitatea abdominala

– Cresterea tensiunii arteriale


– Niveluri crescute de zahar din sange


– Trigliceride ridicate


– Niveluri scazute de colesterol HDL ,,bun”

Cu toate acestea, o dieta cu continut scazut de carbohidrati este incredibil de eficienta in tratarea tuturor celor cinci simptome (vezi detalii aici).

In cadrul unei astfel de diete, aceste conditii sunt aproape eliminate.

REZUMAT

Dietele sanatoase cu continut scazut de carbohidrati inverseaza efectiv toate cele cinci simptome cheie ale sindromului metabolic, o afectiune grava care va creste riscul de boli de inima si diabet de tip 2.

9. Niveluri de colesterol LDL ,,rau” imbunatatite

Persoanele care au un LDL ridicat sunt mult mai susceptibile sa aiba atacuri de cord (vezi detalii aici).

Cu toate acestea, dimensiunea particulelor este importanta. Particulele mai mici sunt legate de un risc mai mare de boli de inima, in timp ce particulele mai mari sunt legate de un risc mai mic (vezi detalii aici).

Se dovedeste ca dietele cu continut scazut de carbohidrati cresc dimensiunea particulelor LDL ,,rele”, reducand in acelasi timp numarul de particule totale de LDL in fluxul dumneavoastra de sange (vezi detalii aici).

Ca atare, reducerea aportului de carbohidrati va poate stimula sanatatea inimii.

REZUMAT

Cand faci o dieta cu continut scazut de carbohidrati, marimea particulelor ,,rele” LDL creste, ceea ce reduce efectele lor daunatoare. Taierea carbohidratilor poate reduce, de asemenea, numarul de particule totale de LDL in fluxul dumneavoastra de sange.

10. Terapeutic pentru mai multe tulburari cerebrale

Creierul tau are nevoie de glucoza, deoarece unele parti ale acestuia nu pot arde decat acest tip de zahar. De aceea ficatul dvs. produce glucoza din proteine daca nu mancati carbohidrati.

Cu toate acestea, o mare parte a creierului tau poate arde si ketone , care se formeaza in timpul infometarii sau cand aportul de carbohidrati este foarte scazut.

Acesta este mecanismul din spatele dietei ketogene, care a fost folosit de zeci de ani pentru a trata epilepsia la copiii care nu raspund la tratamentul medicamentos (
vezi detalii aici).

In multe cazuri, aceasta dieta poate vindeca copiii de epilepsie. Intr-un studiu, peste jumatate dintre copiii aflati intr-o dieta ketogena au inregistrat o reducere mai mare de 50% a numarului lor de convulsii, in timp ce 16% au devenit fara convulsii (vezi detalii aici).

Dietele cu continut scazut de carbohidrati si ketogenici sunt acum studiate si pentru alte afectiuni ale creierului, incluzand boala Alzheimer si Parkinson (vezi detalii aici).

REZUMAT

Dietele cu continut scazut de carbohidrati si keto s-au dovedit benefice in tratarea epilepsiei la copii si sunt studiate pentru efectele lor asupra altor afectiuni ale creierului.

Mai mult aici
About the author : Martita Ioan

Leave A Comment

Inscrie-te la Newsletter

Va invitam sa introduceti e-mailul dvs. pentru a primi noutati din domeniu alaturi un discount de 20% in momentul lansarii

    Am citit, am inteles si sunt de acord cu Termenii si Conditiile de Utilizare. Sunt de acord ca datele mele, inscrise in acest formular, sa fie prelucrate in scopuri de marketing si publicitate, conform cerintelor Legii nr. 677/2001, Legii nr. 506/2004 si GDPR (2016/679).

      Am citit, am inteles si sunt de acord cu Termenii si Conditiile de Utilizare. Sunt de acord ca datele mele, inscrise in acest formular, sa fie prelucrate in scopuri de marketing si publicitate, conform cerintelor Legii nr. 677/2001, Legii nr. 506/2004 si GDPR (2016/679).

      Inscrie-te la Newsletter Acum!

      Inscrie-te la Newsletter-ul Nostru si Castiga Reduceri la Produsele Ketone

        Am citit, am inteles si sunt de acord cu Termenii si Conditiile de Utilizare. Sunt de acord ca datele mele, inscrise in acest formular, sa fie prelucrate in scopuri de marketing si publicitate, conform cerintelor Legii nr. 677/2001, Legii nr. 506/2004 si GDPR (2016/679).

        Va invitam sa introduceti e-mailul dvs. pentru a primi noutati din domeniu alaturi un discount de 20% in momentul lansarii produsului.